Tjänstevillkor för IDANA Beauty

Företag:
IDANA Beauty Sverige AB
559255-8562

Företagsadress:
Alva Myrdals gata 7 BV
12957 Hägersten
Sverige

Besöksadress

Skärholmen Centrum, Plan 2
Bredholmsgatan  3
127 48 Skärholmen

Globen
Arenavägen 59
121 77 Johanneshov

Kontakt
Email: [email protected]
Telefon: 08-557 66 335

Giltigt från 2021-10-24
IDANA tjänstevillkor gäller från och med ovan angivet datum och ersätter eventuellt tidigare publicerade försäljningsvillkor.

RESERVATION
 – Denna bokning reserveras med Klarna (faktura elr. kort):
 – Detta är endast en reservation för eran bokade tid och transaktionen genomförs och aktiveras först efter att behandlingen är avklarad. 
 – På plats i salongen kan ni även istället välja betala med kort/kontant/swish och därmed avbryta klarna som betal metod.
 – Beroende på vad ni väljer för behandling så korrigeras även priset. Dvs, exempelvis om mängden eller längden ändras så korrigeras priset på plats.
 
Ni som inte vill/kan reservera med faktura kan då istället reservera bokningen med kort. Beloppet ligger endast som en reservation och vid avbokning så återförs beloppet till ert konto.
 
Kunder som saknar ett personnummer kan välja att reservera sin bokning med ett vanligt bank kort som du väljer på nästa betal modulerna Klarna eller Qliro.
 
AVBOKNINGSPOLICY
Du kan avboka din behandling utan kostnad fram till 24h timmar innan behandlingen påbörjas, avbokningskod får du i det bekräftelse mail som du får i samband med din bokning. Om du saknar detta bekräftelsemail i din inkorg kan du även se efter i din skräppost mapp. 
 
Uteblivet besök:
För senare avbokning än 24h innan behandling, eller om du uteblir helt utan att ha gjort en avbokning, aktiverar vi 50% av behandlingens pris.
 
HÅRFÖRLÄNGNING
OBS! Om du kommer till en behandling med tejp/lim rester kvar i håret och frisören föreslår en tvätt så är det bra om du godkänner det. Detta för att vi inte kan garantera att en ny insättning av hår håller lika bra när man har tejp/lim rester kvar i håret. Dvs, om du nekar en tvätt och vill att vi fortsätter och sätter in nytt hår i alla fall, så gäller inte våran garanti som vi vanligtvis har i alla våra hårförlängningar.

Kunder som har känslig hud och därmed kanske får utslag är ingen vi kan veta i förväg att ni har. Ni behöver kontakta oss innan ni bokar för att först göra ett test. Därmed har vi ej återbetalning av utförd behandling vid dessa ärenden.

– FÖR KORT HÅR
Om man bokar in sig på en tid med alldeles för kort hår där en hårförlängning inte är möjlig att utföra – då blir man No Show debiterad på 50% av
behandlingskostnaden.

OM DET UPPSTÅR EN TVIST

Då kommer du att bli inbokad på en genomgång/korrigering med utföraren ni var med sist. Att gå på en genomgång hos oss innan vi tar vidare beslut kring ärendet är ett måste vid bokning. Dvs, vi kollar alltid felet på plats och avgör det på bästa möjliga sätt efter att först har gjort en grundlig genomgång av det uppfattade felet.

Hur går det till?
Vid dessa ärenden brukar vi alltid boka in på en genomgång/korrigering där man får visa vad man upplever vara fel. Hårförlängning är väldigt individuellt och man kan inte alltid exakt säga varför något känns som det gör efter en förlängning då det är så mycket som spelar roll. En genomgång går ut på så sätt att man berättar vad man tycker är fel och så åtgärdas det på plats förutsatt att den tiden räcker till. Om det är en mer omfattande korrigering så bokas om in på en ny tid. Om frisören märker att detta är ej något fel från våran sida då debiteras man för arbetet. Vi har alltid 1 månads garanti om man upplever insättningen vara fel, då korrigeras dessa fästen.

Kontakta oss för mer information:
 – [email protected]
 – 08-557 66 335
 – Instagram kundservice

MVH
IDANA Beauty